Leaving Perù... Puno - La Paz: 300 km
"Passed the Titicaca lake it started raining very heavily. Riding on the coast of the lake was very nice also because there are several 'miradors' from which you can really appreciate its immensity. Once I got the Bolivian Border, at Desaguadero, I dealt with the local customs procedures, showing my passport at least 10 times, even once I got out from the customs. Before arriving in La Paz I passed through El Alto. The name of the town is due to the fact that it's about 4000 m ASL. I will not keep a good memory of it: it is shabby and chaotic. La Paz didn't impressed me, traffic is a nightmare, similar to that in Lima ... And even this place it's not exacly wiped clean. I arrived at my accommodation quite late, just in time to cover the bike in view of the storm expected at night. La Paz is a place to leave soon, the Yungas Road is waiting for me. "
"Superato il lago titicaca ha iniziato a piovere insistentemente. Costeggiare il lago è stato molto bello anche perchè ci sono diversi 'mirador' da cui se ne apprezza l'immensita. Arrivato al confine con la bolivia, al Desaguadero, ho sbrigato le pratiche doganali, mostrando almeno 10 volte il passaporto, anche una volta uscito dalla dogana integrata.
Prima di arrivare a La Paz sono passato per El Alto. La cittadina si chiama così perchè è situatoa a circa 4000m di altezza. Non ne conserverò un buon ricordo: è squallido e caotico.
La Paz non mi ha impressinato, il traffico è un incubo, simile a quello di Lima... E anche qui non si eccelle in pulizia.
Sono arrivato al mio alloggio abbastanza tardi, giusto in tempo per coprire la moto in vista del temporale atteso durante la notte.
La Paz è un posto da lasciare al piu presto, la Yungas Road mi aspetta."
No comments:
Post a Comment
Unsigned comments and comments containing links will be removed.
I commenti non firmati e quelli che contengono links saranno rimossi.